گوگل ادوردز چیست ؟

جزییات بازدید : 13768

تاریخ انتشار : 11 / فروردین / 1398

گوگل ادوردز چیست ؟

گوگل ادوردز چیست ؟

امتیاز :      ( 4.1 / 5 - 53 نفر )


گوگل ادوردز یک ابزار پیشرفته است که ظاهری بسیار ساده دارد و تبلیغات آنلاین به کمک آن به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود. هدف از استفاده از چنین ابزاری، جذب مشتریان جدید برای فروش محصولات و خدمات بر اساس جستجوهای صورت گرفته توسط کاربران است. اما برخلاف ظاهر آن، گوگل ادز برای کنترل و انجام تبلیغات بسیار سخت است و کاربران نیاز دارند که ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن را به خوبی بشناسند.
در گوگل ادوردز معیارهای مختلفی وجود دارد که شما با یاد گرفتن آن‌ها می‌توانید با کمترین هزینه ممکن، بهترین تبلیغات را داشته باشید. این موضوع باعث افتادن بسیاری از بازاریابان در دامهای تبلیغاتی شده و به همین دلیل اکثر آنها به دنبال یادگیری این ابزار هستند. این شدت از اشتیاق ما را بر آن داشت که فاکتورهای مختلفی را بررسی کنیم تا بیشتر با Google AdWords آشنا شویم:
 
• گوگل ادوردز چیست و چگونه کار می‌کند؟
• نمره و امتیاز کیفی چیست و چگونه بالاترین نمره را به دست بیاوریم؟
• چگونه می‌توانیم Google AdWords را برای یک گروه خاص از مخاطبان سفارشی کنیم؟
• آیا می‌توانیم از رفتار رقبا برای تبلیغات کسب و کار خودمان استفاده کنیم؟
• کلمه کلیدی هدف چیست؟ کلمات کلیدی منفی چه هستند؟ چطور از این ابزارها برای کاهش هزینه‌ها استفاده کنیم؟
• اصطلاحات رایج در استفاده از ابزار گوگل ادز چه هستند؟
• چطور می توانیم از گوشی‌های هوشمند در صنعت تبلیغات استفاده کنیم؟
این‌ها مواردی هستند که در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت و جزئیات هرکدام را با تصاویر مرتبط نشان می‌دهیم. پس سعی کنید این مطلب را از دست ندهید.

گوگل ادوردز، سیستمی است که گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات یا خدماتتان در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده است. در روش تبلیغاتی گوگل ادوردز متن تبلیغ در نتایج گوگل برای کوئری های مرتبط نشان داده می شود. این یک سیستم پرداخت به ازای کلیک ( PPC یا Pay-per-click) است. این موضوع بدین معنی است که شما می توانید از طریق سرمایه گذاری و مزایده برای یک سری عبارات جایگاه تبلیغ را مشخص کنید و تنها زمانی هزینه پرداخت می کنید که کاربر بر روی تبلیغتان کلیک کرده باشد.

در گوگل ادوردز تبلیغ به شکل متن کوتاهی ظاهر می شود که در برگیرنده دو عنوان، توضیحات و لینک URL به سایت یا صفحه خاصی از سایت است. تبلیغ جایی از صفحه نتایج دیده می شود که شما می خواهید. به عنوان مثال بالا یا پایین صفحه اول نتایج جستجوی گوگل.

معمولا تبلیغات در بالا و پایین نتایج جستجوی طبیعی ظاهر خواهد شد. شما می توانید بر اساس مزایده خود، جایگاه تبلیغ را نیز مشخص کنید.

تحقیقات انجام شده نشان داده است که 87 درصد از کاربران صفحات بعدی جستجو را بررسی نمی‌کنند. علاوه بر این هر چقدر تبلیغ شما جایگاه بالاتری داشته باشد بازدیدکنندگان بیشتری به خود جذب می کند و کاربران بیشتر از سایر تبلیغ ها بر روی آن کلیک می کنند.

چرا باید از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟

واضح است که تفاوتی بین نوع بازدیدکنندگان در سایت وجود دارد. بازدید کنندگانی که ممکن است سایت را در نتایج طبیعی گوگل پیدا کرده باشند رفتار متفاوتی با بازدید کنندگانی که از طریق گوگل ادوردز وارد سایت شده اند خواهند داشت. دلیل این امر بسیار ساده است. ترافیکی که از طریق جستجو و گشت و گذار بعبارتی سئو به دست آمده باشد، مربوط به بازدید کنندگانی است که اغلب به دنبال اطلاعات هستند. این در حالیست که بازدید کنندگان تبلیغات پولی به خوبی می دانند که بر روی تبلیغ کلیک می کنند و به دنبال خرید محصول یا خدمات موردنیاز خود هستند. بنابراین شما به میلیون ها بازدیدکننده مروری (از طریق نتایج طبیعی) نیاز ندارید. در عوض به بازدیدکنندگان خاص و هدفمندی نیاز دارید که از طریق ادوردز وارد سایت شده اند.

تبلیغات در گوگل به همین سادگی نیست!

متاسفم که این را می گوییم: اما برای اینکه بتوانید جایگاه و ترافیک خوبی به دست آورید باید مزایده زیادی بر روی عبارات داشته باشید. شما می توانید اکانت گوگل ادوردز و کمپین خود را در عرض چند دقیقه تنظیم و راه اندازی کنید، اما بدون مدیریت درست قادر نخواهید بود از بودجه خود به خوبی استفاده کنید و نتایج خوبی به دست آورید. اگر مدیریت خوبی نداشته باشید ممکن است کاربر بعد از ورود به سایت به خاطر نامرتبط بودن متن تبلیغ و محتوای سایت نا امید شود. در چنین شرایطی کاربر به عقب بر می گردد و همین امر باعث می شود بودجه و مشتری احتمالی خود را از دست بدهید. علاوه بر این، از طریق مدیریت موثر گوگل ادودرز نه تنها کمپین شما در به دست آوردن ترافیک هدفمند و مرتبط به سایت خوب عمل خواهد کرد، بلکه مقدار هزینه ای که برای هر عبارات دلخواه پرداخت می‌کنید، کمتر از رقبا خواهد بود.

گوگل چگونه تبلیغات را دسته بندی می‌کند؟

گوگل زمانی که در مورد جایگاه تبلیغ و مزایده تصمیم گیری می‌کند، فاکتورهایی در مورد مزایده  bid (یا هزینه‌ای که برای هر کلمه در نظر گرفته‌اید) و تعداد افرادی که از طریق هر تبلیغ بر روی آن کلیک کرده اند را در نظر می‌گیرد. گوگل ادوردز به تبلیغات موثر اولویت بیشتری می دهد. اگر تبلیغ و مقصد آن به عبارت موردنظر مرتبط باشد، بازدیدکنندگان بیشتری از طریق پرداخت به ازای کلیک (تبلیغات گوگل) به سایت شما خواهند آمد. بازدیدکننده خوب می تواند به مشتری خوبی تبدیل شود.

ثبت نظر برای این مقاله
امتیاز دهید :
سوال امنیتی : مجموع عدد به علاوه عدد برابر است با : (به عدد وارد نمایید .)